پر فروش‌ترین دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل HANNA Hi2020

پر فروش‌ترین دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل HANNA Hi2020

دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا

پر فروش‌ترین دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل HANNA Hi2020 معروف به Edge با استفاده از آخرین تکنولوژی و فناوری روز طراحی و تولید شده است. ضخامت بدنه دستگاه بسیار کم حدود ۳۰ میلی‌متر و وزن آن حدود ۲۵۰ گرم است. صفحه نمایشگر ۱۴ سانتی‌متری با قابلیت خواندن اطلاعات از فاصله ۵ متری، زاویه دید ۱۵۰ درجه‌ای و صفحه کلید لمسی خازنی، از دیگر ویژگی‌های بارز این پ هاش متر به شمار می‌آید.

راهنمای کامل و ساده استفاده سریع از کلیدها در قسمت پایین صفحه نمایشگر، بر سرعت نمایش اطلاعات افزوده موجود است. فناوری فوق امکان نمایش و محاسبه حجم بالایی از داده را در زمانی کوتاه میسر ساخته است.

نکته : برای مشاهده انواع پی اچ متر کلیک کنید.

 

بکارگیری الکترودهای هوشمند دیجیتال

این دستگاه به وسیله الکترودهای تبلتی خودکار قابل تشخیص، به راحتی با یک رابط ۳٫۵ میلی‌متری به دستگاه متصل می‌شود و میزان PH، هدایت الکتریکی و اکسیژن محلول را اندازه‌گیری و اطلاعات مربوط به نوع حس‌گر، کالیبراسیون و شماره سریال را نشان می‌دهند.

 

الکترود PH مدل HI11310

                                                                                     الکترود پی اچ HI11310

ساده‌سازی کلیه مراحل اندازه‌گیری، مرتب‌سازی، تنظیمات، عیب‌یابی، ذخیره‌سازی اطلاعات به سادگی انجام شده و انتقال داده‌ها به وسیله دو درگاه اتصال یو اس بی و میکرو یو اس بی به رایانه یا حافظه فلش مقدور گردیده است. درگاه‌های فوق برای شارژ دستگاه در زمانی که پایه آن در دسترس نباشد نیز استفاده می‌شوند. به علاوه، پایه نگهدارنده رومیزی و نگهدارنده چرخان الکترودها نیز مانع سقوط دستگاه در هنگام استفاده خواهند بود.

پایه نگهدارنده

پایه نگهدارنده دیواری از سایر محسنات دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل HANNA Hi2020 معروف به Edge است که توسط رابط‌های داخلی توانایی شارژ باتری‌های آن بدون اشغال فضای مورد نیاز در حین آزمایش را هم مهیا می‌سازد. بکارگیری تکنولوژی جدید حسگرهای پیشرفته تعبیه شده در سیستم هشداردهنده، تمیز نبودن الکترودها، آلودگی بافرها، شکستگی حباب الکترودها و یا هر گونه عیب و نقص اتصالات را نشان می‌دهند.

الکترودهای هوشمند دیجیتال فن‌آوری منحصر به فرد هانا است. آن‌ها قابلیت ذخیره‌سازی کلیه اطلاعات فرآیندهای اندازه‌گیری، اسیدیته، هدایت الکتریکی و حلالیت اکسیژن در تمام مراحل آزمایش را داشته و به محض اتصال حس‌گرها، به راحتی منتقل می‌شوند. این الکترودها به شکلی طراحی شده‌اند که رابط ۳٫۵ میلی‌متری اتصال آسان به رایانه را مهیا می‌سازد.

 

قابلیت ذخیره‌سازی خودکار داده

الکترودهای هوشمند فوق دارای میکرو چیپ‌های پیشرفته‌ای هستند تا ذخیره‌سازی و بازیابی خودکار اطلاعاتی مانند نوع حسگر، شناسه و ترتیب استفاده از آنها را نمایش دهند. اطلاعات فوق به محض اتصال به دستگاه قابل بازیابی و مرور خواهند بود. دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل HANNA Hi2020 معروف به Edge قابلیت ذخیره‌سازی کلیه اطلاعات مربوط به ۱۰۰۰ آزمایش شامل ثبت و تاریخ و زمان انجام آزمایش را دارد.

اطلاعات PH ذخیره و ثبت شده شامل بافرهای مرتب شده، تاریخ، زمان و شروع آزمایش به همراه ضریب انحراف الکترودها است. اطلاعات مربوط به هدایت الکتریکی شامل استانداردهای هدایت الکتریکی، تاریخ، زمان و مقدار ضریب تبدیل حس‌گرها است. اطلاعات مربوط به حلالیت اکسیژن در بردارنده استانداردهای مرتب سازی، تاریخ، زمان، ارتفاع و تصحیح میزان شوری است.

 

کاربرد : اندازه‌گیری پی اچ

دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل HANNA Hi2020 معروف به Edge با استفاده از فن‌آوری جدید الکترودهای مجهز به پین‌های مشابه، قادر به نشان دادن شدت PH اندازه‌گیری شده در هر زمان در طی فرایند کالیبراسیون بوده و اتفاقات احتمالی از جمله شکستن ظروف آزمایش را سریعا نشان می‌دهد. در طی مراحل آزمایش، حس‌گرهای کنترل‌کننده، وضعیت کنشگرها را ارزیابی و بصورت بر خط نمایان می‌سازند. وضعیت کنشگرهای مرجع نیز بطور مداوم ارزیابی، گزارش و نشان داده می‌شوند.

دامنه اندازه‌گیری پی اچ

دامنه اندازه‌گیری این پ هاش متر در حالت پایه بین PH 16.00 تا -۲٫۰۰ PH در ۱۰۰۰٫۰± میلی‌ولت و در حالت استاندارد بین PH 16.00 تا PH 2.00­ و PH 16.000 و PH 2.000­ در ۱۰۰۰ میلی‌ولت است. میزان وضوح تصویری نمایش داده‌ها در حالت پایه ۰٫۱ میلی‌ولت و در حالت استاندارد بین PH 0.001 تا ۰٫۰۱ می‌باشد.

دقت اندازه‌گیری در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و یا ۷۷ درجه فارنهایت بین PH 0.002± تا ۰٫۰۱± با ۰٫۲± میلی‌ولت است. ذخیره‌سازی اطلاعات در این پ هاش متر تبلتی به اشکال متفاوت مستمر، منقطع و یا نیاز آنی به ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد. اطلاعات مربوط به دما به صورت سانتی‌گراد و یا فارنهایت نمایش داده می‌شود.

 

دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا

 

نشانگرهای دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا

نشانگرهای دستگاه هانا، اطلاعات مربوط به بررسی محیط آزمایش، زمان واکنش، کنترل بافرها و وضعیت تمیزی الکترودها را نمایش می‌دهند از سوی دیگر، نشانگرهای کنترل‌کننده حس‌گرها هرگونه شکستگی در الکترودها و عیوب انباشت داده‌ها را نیز نمایان می‌سازند.

 

کالیبراسیون

این پ هاش متر دارای ۵ نقطه کالیبراسیون در حالت استاندارد و سه نقطه در حالت پایه است. در کالیبراسیون ۵ نقطه‌ای دو گزینه برای انتخاب بافرها وجود دارد. از بافرهای موجود، ۷ بافر از قبل برنامه‌ریزی شده استاندارد شامل ۱۲٫۴۵- ۱۰٫۱-۹٫۱۸- ۷٫۰۱ – ۶٫۸۶- ۴٫۰۱ -۱٫۶۸ و ۲ بافر دارای قابلیت برنامه‌ریزی جدید هستند. بافرهای وضعیت پایه شامل ۱۲٫۴۵- ۱۰٫۱-۹٫۱۸- ۷٫۰۱ – ۶٫۸۶- ۴٫۰۱ می‌باشند. بطور کلی تمامی اطلاعات مربوط به تاریخ، زمان، شروع و میزان انحراف بافرهای استفاده شده در طی کالیبراسیون به علاوه زمان خاتمه عملیات آن نشان داده می‌شوند.

 

جبران‌سازی دمایی

میزان جبران‌سازی دمایی بطور خودکار انجام شده و میزان آن بین ۵ – تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۲۳ تا ۲۱۲ درجه فارنهایت است.

 

عیب‌یابی الکترودها

عیب‌یابی الکترودها در وضعیت استاندارد شامل: بررسی شرایط محیطی، زمان واکنش در شرایط غیر کالیبراسیون و عیب‌یابی‌های مربوط به کنشگرهای مرجع و یا ظروف شیشه‌ای (HI12301 و HI11311) خواهند بود.

 

نمایشگر پ هاش متر هانا

 

کاربرد: اندازه‌گیری هدایت الکتریکی

دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا فوق دارای یک پتانسیومتر چهار دوره‌ای برای انجام بازرسی محیط آزمایش است که قابلیت هدایت الکتریکی کلیه دامنه‌ها از ۰٫۰۰ میکروثانیه بر سانتی‌متر تا ۵۰۰ میکروثانیه بر سانتی‌متر را دارا است. دامنه فوق از ۰٫۰۰ میکروثانیه بر سانتی‌متر تا ۲۹٫۹۹ میکروثانیه بر سانتی‌متر، از ۳۰٫۰ تا ۲۹۹٫۹ میکروثانیه بر سانتی‌متر ،۳۰۰٫۰ تا ۲۹۹۹ ،۳۰٫۰ تا ۲۰۰٫۰ میکروثانیه بر سانتی‌متر و حداکثر ۵۰۰٫۰ میکروثانیه بر سانتی‌متر هدایت الکتریکی مطلق است. کلیه دامنه‌های فوق دارای قابلیت انتخاب دستی می‌باشند.

 

کاربرد: اندازه‌گیری شوری

میزان قابلیت سنجش و اندازه‌گیری کلیه مواد محلول ۰٫۰۰ تا ۱۴٫۹۹ میلی‌گرم بر لیتر ،۱۵۰تا ۱۴٫۹۹ میلی‌گرم بر لیتر ،۱٫۵۰تا ۱۴٫۹۹ میلی‌گرم بر لیتر ۱۵٫۰ تا ۱۰۰٫۰ میلی‌گرم بر لیتر و حداکثر ۴۰۰٫۰ میلی‌گرم بر لیتر در اندازه‌گیری مواد محلول است. در این صورت ضریب تبدیل ۰٫۸۰ خواهد بود.

میزان سنجش‌شوری از ۰٫۰ تا ۴۰۰٫۰ درصد کلرید سدیم، از ۰٫۱ تا ۴۲٫۰۰ واحد شوری و از ۰٫۰ تا ۸۰٫۰ گرم بر لیتر شوری است.

 

دقت وضوح تصویر

دقت وضوح تصویر در هدایت الکتریکی از ۰٫۰۱ هزارم ثانیه بر سانتی‌متر، ۰٫۱ هزارم ثانیه بر سانتی‌متر،۱ هزارم ثانیه بر سانتی‌متر و از ۰٫۰۱ میلی‌ثانیه بر سانتی‌متر تا ۰٫۱ میلی‌ثانیه بر سانتی‌متر است.

دقت وضوح تصویر در سنجش کلیه مواد محلول ۰٫۰۱ میلی‌گرم بر لیتر ۰٫۱ میلی‌گرم بر لیتر؛ از ۱ میلی‌گرم بر لیتر تا ۰٫۰۱ گرم بر لیتر و ۰٫۱ گرم بر لیتر (۰٫۸ ضریب کلیه مواد محلول) است و این دقت در میزان سنجش شوری از ۰٫۱ درصد کلرید سدیم تا ۰٫۰۱ اندازه‌گیری واحد شوری و ۰٫۱ گرم بر لیتر است.

دقت اندازه‌گیری هدایت الکتریکی در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و یا ۷۷ درجه فارنهایت از ۱± اطلاعات خواندنی، (۰٫۵ هزارم ثانیه یا ۱± و بیشتر) است. دقت اندازه‌گیری کلیه مواد محلول از ۱% اطلاعات خواندنی (۰٫۰۳ میلی‌گرم بر لیتر یا ۱± یا بزرگ‌تر) و دقت اندازه‌گیری میزان شوری %۱± اطلاعات خواندنی است.

 

اندازه مناسب دستگاه صنعتی هانا برای جابجایی

 

کالیبراسیون هدایت الکتریکی پ هاش متر تبلتی هانا

میزان اندازه‌گیری شوری در یک نقطه با حداکثر ۷۰۳۷ شوری معادل ۱۰۰% کلرید سدیم استاندارد در آب‌های آزاد دریا است ( سایر مقادیر اندازه‌گیری به همان صورت کالیبراسیون هدایت الکتریکی است).

جبران‌سازی دمایی بر حسب ضرورت در دماهای ۵٫۰ ­ تا ۱۰۰٫۰ درجه سانتی‌گراد و یا ۲۳٫۰ تا ۲۱۲٫۰ درجه فارنهایت انجام شدنی است. اگر ضرورتی وجود نداشته باشد این جبران‌سازی صورت نمی‌گیرد. جبران‌سازی دمایی به شکل خودکار نیز انجام شدنی است.

ضریب اندازه‌گیری کلیه مواد محلول از ۰٫۴۰ تا ۰٫۸۰ است.

کلیه اطلاعات مربوط به مراحل آزمایش شامل تاریخ، زمان، شروع، ضریب تبدیل مقدار k ثبت می‌شوند. قابلیت تبدیل تنظیم ضریب هدایت الکتریکی به ضریب کلیه مواد محلول و تنظیم ضریب تصحیح دمایی نیز از دیگر ویژگی‌های این پ هاش متر است.

 

اندازه‌گیری میزان اکسیژن حل شده

دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا قابلیت اندازه‌گیری میزان اکسیژن حل شده را به وسیله قطب سنج کلارک از طریق پوشش غشایی صورت می‌گیرد. دامنه اندازه‌گیری از ۰٫۰۰ تا ۴۵٫۰۰ میلی‌گرم بر لیتر در شرایط اشباعی ۰٫۰ تا ۳۰۰٫۰ است.

دقت وضوح نمایشگر ۰٫۰۱ میلی‌گرم بر لیتر در ۰٫۱ درصد شرایط اشباع است.

دقت اندازه‌گیری اطلاعات اکسیژن محلول از ۱٫۵% ± تا ۱± است.

نقاط کالیبراسیون در این وضعیت یک یا دو نقطه در ۰% ( در حداکثر ۷۰۴۰ شرایط اشباعی ) و ۱۰۰% شرایط در هوا است.

جبران‌سازی دمایی به طور خودکار در ۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد و ۳۲٫۰ تا ۱۲۲٫۰ درجه فارنهایت انجام می‌شود.

جبران‌سازی شوری از ۰ تا ۴۰ گرم بر لیتر ( با یک گرم بر لیتر دقت نمایش وضوح اطلاعات ) صورت می‌پذیرد.

جبران‌سازی ارتفاع از ۵۰۰- تا ۴۰۰۰ متر ( با ۱۰۰ متر دقت وضوح نمایش ) است.

کلیه اطلاعات مربوط به مراحل آزمایش شامل تاریخ، زمان، شروع، استانداردهای کالیبراسیون، مقادیر ارتفاع و میزان شوری ثبت می‌شوند.

 

اندازه‌گیری دما

دامنه دمایی از ۲۰٫۰ – تا ۱۲۰٫۰ درجه سانتی‌گراد و یا ۴٫۰- تا ۲۸۴٫۰ درجه فارنهایت، دقت وضوح نمایش در ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد و فارنهایت و دقت اندازه‌گیری آن ۰٫۵± سانتی‌گراد تا ۰٫۹ ± فارنهایت است.

 

اتصال الکترود با دستگاه پ هاش متر

 

سایر مشخصات فنی افزوده شده به دستگاه پ هاش متر تبلتی هانا مدل Hi2020 معروف به Edge به این شرح است:

این دستگاه قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات تا ۱۰۰۰ آزمایش را دارد. این توانایی برای ذخیره‌سازی فوری و مستمر ۴۰۰ آزمایش و ذخیره‌سازی ۶۰۰ آزمایش منقطع را دارد.

یک درگاه USB برای ذخیره‌سازی و یک درگاه میکرو USB برای شارژ کردن این دستگاه و اتصال به رایانه تعبیه شده است.

الکترود  PH HI11310 شیشه‌ای با رابط ۳٫۵ میلی‌متری و یک کابل به طول یک متر و قطر ۳٫۳ سانتی‌متر است.

محیط مطلوب آزمایش از ۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد و یا ۳۲ تا ۱۲۲ درجه فارنهایت در شرایط محیط رقیق با حداکثر ۹۵% RH است.

 آداپتور ۵ ولتاژی جریان مستقیم برای این دستگاه تهیه شده است.

ابعاد جدید این دستگاه ۱۲٫۷×۱۴۰×۲۰۲ میلی‌متر و وزن آن ۲۵۰ گرم است.

امیر محمد صفرزاده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *